poniedziałek, 7 listopada 2011

Pielęgnacja: Kwas hialuronowy 2%

Dziś o kolejnym kosmetyku z mojego 'zestawu ratunkowego'.
Kwas hialuronowy, nie wiedzieć czemu, przerażał mnie samą nazwą. Poza tym kojarzył mi się z pielęgnacją cer wyłącznie dojrzałych.
W jakim byłam błędzie przekonałam się na własnej skórze, dosłownie.


Suche fakty, ze strony producenta :
Bardzo wygodny w użyciu 2% roztwór  kwasu hialuronowego o dwóch różnych ciężarach cząsteczkowych: 
   • 1,5% wielkocząsteczkowego Roślinnego Kwasu Hialuronowego  
   • 0,5% ultra niskocząsteczkowego czystego Kwasu Hialuronowego  o
              wielkości cząsteczki
 
  3600 Daltonów pozyskiwanego
              biotechnologicznie, który penetruje w głębsze warstwy naskórka i
              zapewnia długotrwałe nawilżenie nawet po oczyszczeniu skóry. 


Działanie 2% ROZTWORU KWASU HIALURONOWEGO:
   • zdecydowanie podnosi poziom nawilżenia rogowej warstwy naskórka
   • optycznie spłyca zmarszczki
   • zmniejsza TEWL (przeznaskórkowa utratę wody)
   • zwiększa jędrność i elastyczność skóry
   • wygładza i zmiękcza skórę
   • chroni przed niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi
   • wykazuje działanie antyoksydacyjne
   • wspomaga regenerację naskórka, przyspiesza gojenie ran
   • spłyca blizny i inne zmiany atroficzne
   • ma działanie przeciwzapalne
   • niweluje nadmierne łuszczenie naskórka
   • łagodzi skutki uboczne towarzyszące kuracjom retinoidami i innymi lekami
     o działaniu drażniącym
   • wspomaga gojenie skóry po zabiegach IPL, depilacji laserowej i peelingach
     (regularna aplikacja roztworu wskazana po 2 dniach od zabiegu)
   • zmniejsza atrofię skóry spowodowaną długotrwałą kuracją sterydową
   • zwiększa przenikanie składników aktywnych w głąb skóry
   • nasila porost włosów i zwiększa ich nawilżenie

Wskazania:
   • utrata jędrności i elastyczności skóry
   • skóra sucha, odwodniona - niezbędna jest dodatkowa okluzja np. w postaci
     oleju                                    
   • skóra tłusta, mieszana, trądzikowa z objawami odwodnienia  - aplikacja
     na mokrą skórę, może być potrzebna dodatkowa okluzja
   • łuszczenie naskórka
   • zmiany atroficzne - zmarszczki, blizny i inne nierówności skórne
   • spierzchnięta skóra dłoni i stop (w połączeniu z olejami)
   • włosy suche, osłabione zabiegami fryzjerskimi
   • powolny wzrost włosów
   • nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV
   • rany, otarcia, poparzenia - wspomagająco
   • kuracje retinoidami i innymi środkami o działaniu drażniącym
   • posterydowa atrofia naskórka



30ml - 15,95zł
Źródło: naturaliskosmetyki.pl



Jak widać, kosmetyk wszechstronny. A właściwie nie do końca kosmetyk a półprodukt. Można z nim wyczyniać cuda wianki!
Ja znalazłam dwa zastosowania, które stały się moimi ulubionymi :
1. serum ekspresowe - na bazie HA + oleju - w moim przypadku są to obecnie na zmianę oleje z pachnotki oraz z nasion malin
Przygotowanie: w zagłębieniu dłoni mieszamy dwie krople HA (wielkości ziarna grochu) oraz 1-2 krople oleju (bądź więcej w zależności od potrzeb skóry), mieszamy i nakładamy na zwilżoną hydrolatem (lub tonikiem) twarz. Serum nakładam zamiast kremu codziennie, najczęściej rano i wieczorem.
Takie serum wchłania się u mnie momentalnie, do matu. Daje uczucie nawilżenia i jednocześnie przyjemnego napięcia skóry.
2. peeling - na bazie HA + korundu
Przygotowanie: w zagłębieniu dłoni mieszamy dwie krople HA (wielkości ziarna grochu) oraz niewielką ilość korundu (u mnie jest to ok. 1/4 łyżeczki, naprawdę malutko), mieszamy i nakładamy na zwilżoną hydrolatem (lub tonikiem) twarz. Masujemy kolistymi ruchami - ja delikatniej traktuję policzki a poczynam sobie śmiało w strefie T. Zmywamy letnią wodą i nakładamy serum/krem. Peeling wykonuję 2 razy w tygodniu.
Buzia po takim peelingu jest cudnie gładka, rozświetlona i lepiej przyjmuje wszelkie kosmetyki.

Kwas hialuronowy nie powinien być stosowany solo - paradoksalnie może wtedy wysuszyć skórę.
Mam porównanie z HA 1% z innej firmy - zdecydowanie bardziej pasuje mi 2%, jest gęstszy, lepiej się wchłania, nie pozostawia lepkiego filmu, nie łuszczy się.

Z pewnością HA stosować można na wiele innych sposobów, chociażby dodawać do kremów, balsamów, żeli - ja jednak preferuję powyższe zastosowania.
Odkąd nie używam kremów drogeryjnych/aptecznych, stan mojej cery bardzo się poprawił. Skóra jest jędrniejsza, rozjaśniona, gładka. Spłyciły mi się blizny potrądzikowe.
Ciągle jest jeszcze sporo do zrobienia, ale moim zdaniem już jest nieźle. Utwierdzają mnie w tym reakcje rodziny i znajomych, którzy widzą różnicę na plus.


Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam działanie kwasu hialuronowego.
Jeżeli chcecie o coś zapytać - śmiało, postaram się dopełnić informacje.

Pozdrawiam!

3 komentarze:

  1. niektóre zastosowanie są bardzo interesujące :)dotychczas używałam kremów z ilością wręcz śladową kw.hialuronowego i nie widziałam żadnej poprawy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie jeszcze zainteresowało, że dobrze wpływa na włosy "nasila porost włosów i zwiększa ich nawilżenie" - muszę o tym poczytać i wypróbować :-)

    Polecałabym Ci wypróbowanie serum ekspresowego z wybranym olejem - ja efekty widziałam już po tygodniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kosmetyk normalnie do wszystkiego :D Ciekawy, ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz i czas spędzony na moim blogu - zapraszam ponownie!
Chcesz skontaktować się ze mną w jakiejkolwiek sprawie - śmiało! Jestem do Twojej dyspozycji :-)

Jeżeli Twój komentarz jest obraźliwy, zawiera wulgaryzmy lub spam, zostanie usunięty.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...